บริษัท อะมะดะ (ประเทศไทย) จำกัด
+66 2170-5900
Amada-thai Amada-thai
  • หน้าแรก
  • ผลิตภัณฑ์
    • เครื่องจักรแปรรูปโลหะแผ่น
    • เครื่องเลื่อยสายพานและเครื่องเจียร
    • เครื่องเชื่อมงานขนาดเล็ก
    • เครื่องปั๊ม
    • ซอฟต์แวร์
    • แม่พิมพ์
  • ศูนย์เทคโนโลยี
    • เครื่องจักรที่จัดแสดง
    • ความรู้ทางเทคนิค
    • บทสัมภาษณ์ลูกค้า
  • กิจกรรม-ข่าวสาร
  • เกี่ยวกับเรา
  • ติดต่อเรา
    • ร่วมงานกับเรา

Work with us

Job

Opening

Position Coordinator – Administration
Division Corporate Management
No. of Position 1
Employment Type Permanent
Salary Based on Company’s Structure (Negotiable)
Special Note We consider English resumes only

 

This is an opportunity to work for a global, reputable company, to expand your skills within a professional supportive team.

 

Job Scope

  • Provide administrative support to the sales and Service team, including make the quotation, sales contract, sales order.

  • Providing a quotation to a customer with inform the detailed and clear information.

  • Receiving the sales order from customer and entering the sales order into the SAPB 1 system.  

  • Issue the sales document (Tax invoice, Credit Note) from the SAPB 1 system.

  • Contact to HQ and local supplier to confirm price and delivery time.

  • Create and process Purchase Orders (P.O.) for products and services, both local and Oversea.

  •  

    Ensure orders are placed in a timely manner and follow up to ensure on-time delivery.

  • Prepare and process all necessary documents for import and export shipments, including commercial invoices, bills of lading, packing lists, certificates of origin, and import/export declarations.

  • Coordinate with freight forwarders, shipping companies, and other logistics providers to arrange transportation for both imports and exports.

  • Generate related summary reports: Outstanding order, Service Hour etc. submitting to Sales & Service Team.

  • Support the inventory yearly count.

  • Ad-hoc jobs assigned by superiors.

 

Key Requirements

  • Bachelor’s degree in any field. (Business Administration, Marketing is preferred).

  • Age 21 years old upwards. (Fresh graduated are welcome)

  • 0 – 3 years’ work

  • Good command in English skill (speaking, writing, reading and listening).

  • Good command in computer literacy skills: MS office.

  • Have experience in using SAPB1, ERP or relevant software will be an advantage.  

  • Have interpersonal communication skills e.g. able to communicate both internal and external organization.

  • Enthusiastic, self-motivated, able to work individually and team player.

  • service-minded with customer-oriented

  • Being detail-oriented

  • Able to work under pressure as the work needs the most attention to detail

 

Benefits

  • Competitive salary with attractive benefits package

  • Bonus (based on performance results)

  • Provident Fund

  • Commute Support

  • Annual Leave (10 days to 20 days based on service year)

  • Group Insurance (Health and Accident)

  • Annual health check-up

  • Company Trip (History: 2014-Hong Kong, 2016-Beijing, 2018-Korea, 2023-Fukuoka)

 

If you are interested in this position, please submit your resume (English only) with a recent photo and expect salary to HR, email hr-ath@amada.co.th or call 02-170-5900 Ext. 6110. We’re looking forward to hearing from you.

 

 

นิคมอุตสาหกรรมเอเซีย (สุวรรณภูมิ) 88/41 หมู่ 4 ตำบลคลองสวน อำเภอบางบ่อ จังหวัดสมุทรปราการ 10560

Phone: +66 2170-5900

Email: info@amada.co.th

Links

  • หน้าแรก
  • ผลิตภัณฑ์
  • ศูนย์เทคโนโลยี
  • เครื่องจักรที่จัดแสดง
  • ความรู้ทางเทคนิค
  • บทสัมภาษณ์ลูกค้า

อะมะดะ (Information)

  • กิจกรรม - ข่าวสาร
  • เกี่ยวกับเรา
  • ร่วมงานกับเรา
  • ติดต่อเรา
  • Amada Global
  • นโยบายความเป็นส่วนตัว

© Copyright บริษัท อะมะดะ (ประเทศไทย) จำกัด All Rights Reserved

Designed by cw